2006 a 2005
La Bayadère (Teatro alla Scala, Milan, May 2006):
"We already knew Zakharova is the supreme adagio ballerina, but there is no way to fault her in the allegro passages either, while changes in tempo are now beautifully controlled and musical. The short solo scene around the Sacred Fire before meeting with Solor was a pure marvel with her immaculate footwork and silken touch. The meeting itself, ravishing by its phrasing and musical grace, was a moment of pure bliss that one wanted to continue in spite of John Lanchbery’s sugary treatment of the score."
Marc Haegeman in Danceviewtimes, May 2006.
Volný překlad:
Bajadéra (Divadlo La Scala, Miláno, květen 2006):
"Už jsme věděli, že Zakharová je nejlepší baletkou adagia a nenaskýtá se tam žádná možnost chyby v pasážích allegra, zatímco změny v tempu jsou nyní krásně kontrolované a hudební. Krátká sólová scéna kolem posvátného ohně před setkáním se Solorem byl čistý zázrak s její neposkvrněnou prácí nohou a hedvábným dotekem. Setkání samo, její strhující hudební frázování a půvab, byl moment čisté blaženosti, jeden by chtěl pokračovat i přes léčbu sladkého Johna Lanchbery z partitury. "